Tietoja minusta

Oma kuva
naimisissa, eläkkeellä oleva nainen.elämästä nautiskelija ja nykyään aika hitaalla käyvä tyyppi.mikäs kiire se valmiissa maailmassa on?

12.21.2023

Eilen aamulla kotiuduttiin

Niin se kahdeksan viikkoa mennä hurahti  ja paljon siltä ajalta on muistoja!

Mutta kyllä oli ihana tulla kotiin.Sisko oli tuonut  joulukukan ja tanssivan joulupukin meille ja naapurit olivat tuoneen pienen joulukuusen parvekkeelle. Ja miten hyvältä ruisleipä maistuikaan.

Eilen aamulla kun herättiin laivalla, ei jaksettu mennä aamiaiselle. Äkkiä vaan kotiin. No satamasta ei ole kuin 2-3 km matkaa kotipihalle.Sitten alkoi se ikävin vaihe eli autosta tavaroiden purkaminen,niiden roudaus kotiin ja sitten alkaa availemeen kaikkia pussukoita+nyssyköitä+matkalaukkuja.Tavarat omille paikoilleen ja pesukone rallattelemaan.Puolenpäivän aikaan lähdettiin kauppaan ostoksille , että on voidaaan vihdoinkin tehdä aamiaista.Kyllä meillä täällä kotimaassa on kallista käydä kaupassa. Mielestäni ei kovinkaan paljon ostettu ja lasku melkein satasen.Espanjassa tuon määrän olis saanut kolmellakympillä ja siinä olis ollut mukana jokunen olut ja pari viinipulloa.Mutta en sittenkään sinne muuttaisi tai olisi montaa kuukautta vuodessa siellä.

Saksan läpiajo meni oikein iisisti kun oli sunnuntai, eikä silloin ole rekkaliikennettä. Nyt vasta oikein tajuaa miten iso on tuo "rekkamaailma".Kyllä maanteille kulkee niin paljon tavaraa , että huhhuh.Kaikki parkkikset oli täynnä rekkoja, mutta oli jokunen rekka-pena liikenteessäkin.

Sunnuntaina jäätiin yöksi Hannoveriin

Hotellilta oli matkaa noin 300 metriä paikalliseen pubiin. Suuntasimme sinne syömään.

Ruoka oli hyvää ja mieheni sanoi kun oluessa kunnon vaahtokukkanen ja paperinen lasin jalan ympärillä oleva servietti:"kyllä nämä saksalaiset osaavat arvostaa olutta".

Vähän jännitettiin maanantai aamulla kun jatkettiin matkaa, olisiko nyt kaikki tiet piukassa rekkoja kun ovat lähteneet liikenteeseen. Olihan niitä siellä taas satoja/tuhansia menossa kuka minnekin mutta liikenne sujui oikein mallikkaasti.

Iltapäivällä lähdettiin laivalla Rostockista Trelleborgiin.Matka kestää kuusi tuntia ja se on aika tylsää matkustamista.Onneksi siellä on ns lentokonetuoleja jossa on mukava istua ja kuluttaa aikaa.Mutta mua jaksaa vaan ihmetyttää , ettei tänä päivänä esim pääse nettiin suurimmassa osassa matkaa.

Trelleborgista ajoimme illalla majoituspaikkaamme.Oli kyllä sellaisia jouluvaloviritelmiä pitkin matkaa. Mutta ei yhtään värikkäitä tai vilkkuvia valoja.Matkaa oli noin ½h verran mutta tuon paikan takia ajaisi vaikka tunnin.Taas oli sellainen helmi ! Ihana henkilökunta, parkkipaikka hotellin vieressä,ihana vanha hissi jolla pääsi kakkoskerrokseen jossa huoneet sijaitsivat.

https://gasslingen.com/.Tänne mennemme varmasti uudestaan!Strasbourgista alkoi meikäläiselle tulla joulufiilari ja tuossa hotellissa se tuli sitten kunnolla oikein iholle.

Aivan loistavan ja monipuolisen aamiaisen jälkeen alkoi viimeinen pitkä ajopäivä.Runsas 700km ja siihen päälle vielä pari koukausta .Alkumatkan satoi vettä, sitten alkoi aurinko paistamaan mutta viimeiset 250km oli ajamista jo pimeässä.

Ajoissa oltiin Kapellskärissä. Se autolauttaan odottaminen on kanssa aika puuduttavaa.Finnlines pakkaa autokannelle ekaksi suurimman osan rekoista . Esim viikarilla lastaus tapahtuu tunnissa mutta tuolla menee parituntia ihan iisisti.

Meillä kävi tuuri,koska tuttumme naisen miesystävä oli työvuorossa kapteenina. Pääsimme tututumaan brygalle.

Ihmeen hyvin sain nukutuksissa laivassa, olin niin väsynyt pitkästä ajoreissusta. Kun päästiin kotiin niin laskin, että noin 8000km tuli ajettua.Nyt en hinkua vähään aikaan mihinkään reissulle. Tosin toivon , että heinäkuussa mennään Strasbourgiin ja syyskuussa retkeilyautolla Norjaan.

Ihana Haiku-koira tuli meille eilen illalla hoitoon ja on yli joulun meidän ilona.Joulunpyhien aikana listaan matkan hyvät/huonot puolet. Parhaimmat yöpymispaikat ja ajokulttuuri eri maissa.

Starbourgin joulukadulla oli kattokruunut hienoissa kehikoissa

Oikein hyvää joulunodotusta ja loistavaa uutta vuotta 2024 kaikille mukana matkustaville!