Tietoja minusta

Oma kuva
naimisissa, eläkkeellä oleva nainen.elämästä nautiskelija ja nykyään aika hitaalla käyvä tyyppi.mikäs kiire se valmiissa maailmassa on?

12.05.2023

Cartagena

Tänään meillä oli retkipäivä-kävimme Cartagenassa Heikin ja hänen veljensä kanssa. Veli viettää yhdessä golf resortissa useamman kuukauden vuodessa jo kymmenettä vuotta.

Oli taas kylmä hiki otsalla kun piti saada se auto pois/takaisin sieltä "paholaisen  parkkihallista".Tänään kävikin niin että Saija vst parkkihalli 1-0.Mulla oli ihan uusi suunnitelma miten sieltä poistutaan ja miten sinne mennään .Suunnitelma oli +10.Auto ei naarmuuntunut, mieheni varpaat ei jäänyt pyörän alle, ja kaikesta selvittiin loistavasti ,eikä tarvinnut venkslata autoa tuhat kertaa metri eteen ja metri taakse.Ensi sunnuntaina haemme auton sieltä pois ja mulla ei tule kuitenkaan ikävä sitä hallia vaikka onkin ollut ihan loistavaa , että auto on ollut lukkojen+hissin takana hyvässä säilössä. 

Samoin tuo ajaminen Torreviejan keskustassa on alkanut mennä todella loistokkaasti ( ainakin omasta mielestäni) eikä tuo apukuskikaan ole enää kommentoinut mitenkään mun ajoja.

Cartagena oli oikein kaunis paikka mutta en laita tänne kuvia kaikista nähtävyyksistä.Niitä on netti täynnä kun laittaa hakusanaksi ko paikan. 

Kävimme merimuseossa joka on sellainen meidän yhteinen juttu. Jos olemme vaan jossain paikassa jossa on / tai lähellä on merimuseo-siellä käymme.Niitä onkin tullut tässä matkojen varrella bongattu useampi.Ensimmäiseksi kun pääsimme museon ovesta sisään oli siinä museon kauppa. Heikki löysi sieltä itselleen hienon t-paidan ja lippalakin.Minä puolestani  ommeltavan hihamerkin. Mulla on ihana keltainen anorakki ja nyt mulla on jo useampi hihamerkki kun siihen pitäisi ommelma.Kukahan sen tekisi?

Ostosten lisäksi myyjätär antoi kaksi ranne tsydeemia.


Kun tultiin kaupasta ulos ,yritin itse tuota ranneketta saada tiukemmaksi.Nanosekunnissa oli espanjalainen mies edessäni ja auttoi minua asiassa-kohteliasta porukkaa!

Merimuseo oli mulle taas sellainen paikka jossa voi kuvata kaikkea sellaista joka miellyttää/kiehtoo mun silmää.












 Onhan sitä laitettava kuitenkin jokunen kuva myös nähtävyyksistä!






Kun merimuseo oltiin kierrelty ja hetki pyöritty muiden turistien joukossa , näimme juuri meille sopivan ravintolan.

Tilattiin pöytään kaikenlaisia herkkuja hyvässä yhteishengessä ja siitä jokainen söi mitä halusi.

Oli mukava ,siisti paikka ja ruoka hyvää.





Jos tuolla haluaisi alkaa ryyppäämään, ei ihan heti juomat loppuisi kesken.

Käytiin hippaseen kotona, otettiin ostoskärryt ja lähdettiin kauppaan. Huomenna ollaan vaan kotona ja täällä on kaikki kaupat kiinni. Me suomalaiset vietetään itsenäisyyspäivää ja täällä on 6.12. Perustuslainpäivä (Día de la Constitución).

Loppuviikko onkin sitten kaikenlaista puuhaa. Käydään ostamassa vähän mausteita kotiin,apteekista superhyviä silmätippoja ja kipugeeliä,pestään kaikki loput pyykit, siistitään asunto,pakataan tavarat ja valmistaudutaan kotimatkalle.

Se onkin sitten taas ihana ,uusi kokemus kaikkineen uusineen paikkoineen!

Yksi asia on niin murheellinen juttu! Olen totaalisen ihastunut https://satu.is/ eli Satu Rämön kirjoihin. En ole mikään dekkari-ihminen mutta nämä on saaneet munt ihan pauloihinsa. Mistä johtuu murhe?!Hänen viimeiseksi julkaisemansa kirja Jakob on ollut taas ihan huippu. Ja mulla on sitä kuuntelematta enään 12.00 minuuttia! Mitä mää sitten kuuntelen?

Ei kommentteja:

Parin päivän irtiotto

Helsingissä/Stadissa/Hesassa/isolla kirkolla,rakkaalla lapsella on monta nimeä. Maanantai aamulla lähdettiin liikenteeseen "kukon laulu...