Tietoja minusta

Oma kuva
naimisissa, eläkkeellä oleva nainen.elämästä nautiskelija ja nykyään aika hitaalla käyvä tyyppi.mikäs kiire se valmiissa maailmassa on?

9.04.2023

Ja matka jatkuu tuhannen tunnelin kautta

Heräsin aamulla suht ajoissa,about klo 6.00 paikallista aikaa. Siinä sitten hissukseen aamutoimet ja aamiainen nassuun. Sitten suuntasimmekin vastarannalle olevaan skyliftiin.Eihän se edullista ollut  mennä ylös ja alas sillä munakupilla, mutta oli se aika hulppea kokemus.Määhän aina pihtailen jos joku maksaa mielestäni liian paljon mutta Hege oli sitä mieltä ,että sinne vaan.
Kun päästiin alas käänsin auton nokan kohti Ålesundia.Taas ajettiin tuhannen tunnelin läpi ja osuihan matkaan yksi lauttamatkakin.
Vettä on satanut koko päivän vähän,paljon tai helvetisti.
Ålesund tunnetaan jugend tyylisistä taloista ja kieltämättä ne on hienoja.
Me leiriydyttiin matkailuauto alueelle joka on ihan meren rannalla.Tosin on hemmetillinen tuuli ja vettä vihmoo mielestäni joka suunnalta. Joten siirrän suihkureissun huomen aamuun.

Vuosi sitten oli tarkoitus syödä kuningasrapuja mutta eipä niitä niin vaan ollutkaan  tarjolla.
Huomenna olisi tarkoitus mennä Atlanninmerentietä  ajaen kohti Kristiansundiin.Ainakin googlen mukaan siellä on kalakauppa josta saisi ostaa kuninkasrapuja-saas nähdä miten meidän käy.
Onneksi on ostettu jo uudet servetit norjalaiskuvioin ja värein.

Nyt tää mun unirytmi on taas pikkasen sekaisin.Nukuttaa ihan sikana yhdeksän aikaan illalla ja kun ei ole mitään tärkeää tehtävää akka kömpii fällyn alle. Ja sitten olenkin pystyssä kukonlaulun aikaan.Ainakin voi rauhassa herätä uuteen päivään.

Meillä on reissussa mukana useampi paperikartta ( ne on munsta niin kivoja ja kun niihin voi merkata tussilla reitit mistä ollaan ajettu),sitten on auton  navigaattori +tabletti+puhelimessa googlemaps.Hege seuraa noita vehkeitä kun mää huristelen ja silti ollaan pari kertaa käännytty väärin!!!
Mää huomaan,et Heikki yrittää saada munt luopumaan Peikonpolusta/Trollstigenistä ajamiseen.Ei onnistu koska se on  ykkösenä mun listalla must to do.

Huomisesta lähtien jokunen seuraava päivä pitäisi ilmojen suosia meitä.Ajan Peikonpolun mieluumin  hyvässä kuin huonossa kelissä.