Tietoja minusta

Oma kuva
naimisissa, eläkkeellä oleva nainen.elämästä nautiskelija ja nykyään aika hitaalla käyvä tyyppi.mikäs kiire se valmiissa maailmassa on?

9.05.2023

Ålesundista Kristiansundiin

Kun menee ajoissa nukkumaan,herää kans aikaisin.Syötiin aamiainen autossa,käytiin suihkussa ja jatkettiin matkaa.Täksi päiväksi oli luvattu aurinkoista keliä mutta kun päästiin Atlanninmerentielle,vettä tuli taas taivaalta alas tunnin verran.Kovasti tota tienpätkää hehkutetaan ja siitä on 1000 ja yksi kuvaa joka paikassa.Eipä se nyt mikään ihmeellinen ollut.Autoliiton kirjasta ,autolla Norjaan lainaan vähän tekstiä:Pohjois-Moren rannikolle  valmistui 1989 vajaa 10km mittainen tie,jota ei oikeastaan tarvittu.ja että tie saatiin valmiiksityöt jouduttiin keskeyttämään hirmumyrskyn takia 12.

Nyt on sekin nähty ja Heikin kommentti oli:"Kyllä Punkaharju on paljon hienompi".Tänään ei matkalla ollut niin paljon tunneleita mutta yksi oli 6km pitkä ja meni pisin merenpohjaa.

Päivään mahtui myös yksi lauttamatka.Niissä on kyllä kätevä siirtyä paikasta a paikkaan b.

Olin jo eilen tarkastanut ,että täällä on kaksi kalakauppaa.Oltiin laitettu auto jo parkkiin ja piuhan päähän.Parempaan kalakauppaan oli useampi km matka ja mää en selän kanssa jaksa pitkiä matkoja löntystää.Mentiin sitten lähempänä olevaan mutta he myi vaan kuivattua kapakalaa.Mentiin sitten oikein "ulos"syömään fish and chipsit.Oli oikein hyvää mutta niin pirun rasvainen annos kun kaikki uppopaistettu.

Esim tämä paikka jossa ollaan nyt yötä,aivan rannassa jossa laiturit piukassa veneitä, yö maksoi sähköineen noin 22 euroa.Viini ja viinat on kalliita, mutta ruokakaupasta selviää ihan samalla rahalla kuin kotona.Niin ja ravintola hinnat on korkeat. Mutta ei me niissä olla käyty,eikä ole tarkoituskaan mennä.Meillä on ruokaa kaapit pullollaan ja täällä on niin helppo kokkailla.

Onneksi tultiin ajoissa tänne koska kun tultiin kaupasta takaisin oli "camping" täynnä.

Vitsit kun pääsen kotiin ja saan tyhjennettyä mun kunnon kameran  kuvista.Tänään oli oikein mun suosikki kuvausmesta,puuveneiden kunnostusverstas.Mää niin rakastan kuvata kohteita joita kaikki ei ymmärrä miksi olen niitä kuvannut.Kauneus on jatsojan silmässä ja mun silmät vaan näkee kauneutta ruosteisissa tavaroissa,ovissa,lyhtypylväissä jne.

Jos huomenna sieltä paremmasta kalakaupasta ei saa kuningasrapuja niin pitäkööt norskit tunkkinsa.