Tietoja minusta

Oma kuva
naimisissa, eläkkeellä oleva nainen.elämästä nautiskelija ja nykyään aika hitaalla käyvä tyyppi.mikäs kiire se valmiissa maailmassa on?

1.29.2024

Kreeta muistelu vol 5 ja tässä reissussa onkin muistelua

Emme ole harjoittaneet  näitä valmismatkoja, mutta 2018 päätimme osallistua moiseen, syynä se että lennot oli Turusta.

Suunta oli Kreetalle Agia Marina. Lähdettäessä lento oli tunnin myöhässä, mutta näitä nyt sattuu ja tapahtuu.

Kun päästiin perille , ja taksilla hotskuun, oli ihana olla Kreikassa .Itse olen käynyt useammankin kerran Kreikassa tyttökavereiden kanssa ,mutta miehelleni tämä oli ensimmäinen reissu Kreikkaan.

Pari ensimmäistä päivää oli hotellin uima-allas kiinni kun Afrikan puolelta oli tuuli tuonnut niin paljon hiekkaa uima-altaaseen.Sitten he saivat sen puhdistettua ja pääsin uimaan meren lisäksi uima-altaaseen.

Olenpas kiukkuisen näköinen uimari- mikähän on ollut syynä moiseen kiukkuun?!

Kreetalla oli tosi helppo liikkua bussilla .Parina päivänä mentiin Agia Marinasta  Haniaan bussilla.Sieltä ostettiin ihanat nahkasandaalit molemmille ja käytiin tietenkin syömässä

Hotellin pihalla liikkui monta kissaa ( niin kuin joka paikassa Kreikassa).Minä eläinrakkaana ihmisenä , kävin lähikaupassa ostamassa kissan ruokaa ja ruokakuppeja.

Pitihän sitä sitten tehdä kunnon turistireissu ja tietenkin muumijunalla tutustumassa lintuihin ja appelsiini tarhaan.

Viikko vierähti nopeaan ja oltiin tyytyväisiä  hotelliin ja huoneeseemme.

Kun alkoi kotiin paluu, alkoi kunnon ongelmat!Tehtiin lentokentällä incheck , ja laukut luovutettiin.

Lokikirjaan olen kirjoittanut. Kun piti lähteä koneen keulassa meni jotain rikki-ilm pyörä .Sitten alkoikin odottelu ja bussilla takaisin hotelliin ( yli ½h / suunta).klo 14.00 alkoi taas  buukkaus Raahattiin niitä matkulaukkuja ja tehtiin incheck.Lähtöajaksi oli merkattu klo 16.10.Eipä sitten ollutkaan, joten kaikki ulos koneesta ja matkalaukut mukaan , siinä vaiheessa klo oli 22.20..

Takaisin bussilla hotelliin ja seuraavaksi klo 05.00 bussilla lentokentälle. Taas  incheck  jne pakolliset kuviot. Klo 10.30  ulos kentältä matkalaukkujen kanssa ja bussilla takaisin hotelliin.

Klo 14.30 bussilla lentokentälle ja taas sama rumba -incheck jne. Koneen piti lähteä klo 15.55 mutta lähtö oli klo 18.00. Koneessa ei ollut minkäänlaista tarjoillua-ei ilmaiseksi tai vaikka olisi maksanut kultarahoilla.

Laskin lopuksi , että meidän paluumatka kesti 38 h

Ja en voi edes nyt ,monen vuoden jälkeen sanoa , että matkatoimisto/oppaat olisi käyttäytyneet hyvin tai tehneet kaikkensa matkustajinsa eteen.Ensimmäisen myöhästymisen aikana oppaat jakoivat etukuponkeja lentokentän kahvilaan. Sieltä loppui kaikki syöminen samantien.

Reissulla oli paljon perheitä  ja eläkeläisiä. Heille oli tosi rankkaa roudata laukkuja mennen tullen- olla pari tuntia hotellissa- ja taas bussiin ja takaisin.

Hyvitys piti hakea sitten erikseen, eikä se ollut ns yhtään mitään.Siihen loppui meidän valmismatkat. Se oli eka ja vika.