Tietoja minusta

Oma kuva
naimisissa, eläkkeellä oleva nainen.elämästä nautiskelija ja nykyään aika hitaalla käyvä tyyppi.mikäs kiire se valmiissa maailmassa on?

9.21.2024

Päivä Norjassa,tämä reissu on kirottu

Olen tullut siihen tulokseen, että olis kannattanut pysyä kotona.
Ei ole vieläkään ole mitään tietoa saadaanko koskaan rahojamme takaisin konkurssipesästä.Ketuttaan ,että menikö siinä yli 2000€ kankkulan kaivoon.
Päätettiin kuitenkin vuokrata toiselta firmalta retkeily autoa ja lähteä Norjaan.

Viime sunnuntaina haettiin auto.Se olikin isompi mitä olin ajatellut.Hyvä kun mahtui portista meidän pihalle ja se menikin hyvin.Sitten käänsin autoa enkä osannut hahmottaa kuinka pirun pitkä se on. Siitähän seurasi se,että toinen kylki otti kiinni naapurin kivipaasiin.Ihan kunnon tuhoa sain aikaiseksi eikä vielä oltu edes lähdetty reissuun,sen sijaan kukkaro kaventunut todella paljon.

Maanantai aamulla lähdettiin reissuun.Vähän oli ankea fiilis autossa.Mua ei ole koskaan ketuttanut niin paljon reissuun lähtö.Ajettiin puoleksi matka Haaparantaan.Seuraavana aamuna käytiin ostoksilla ja matkamme jatkui.
Kaverit olivat olleet Norjan puolella ja viestittävät ,että siellä vaan sataa ja tuulee ihan hemmetisti.
Päätettiin jäädä Ruotsin puolelle yöksi.Majoitumme Arvidsjaurissa www.sjöstärna.se
campingiin.Todella kaunis ja siisti paikka.Huoltorakennus oli valmistunut tänä vuonna.

Sitten päätettiin kuitenkin mennä Norjan puolelle kun mun toiveissa oli ajaa tie nro 17 ylhäältä alas.
Kun katsottiin säätiedotetta,luvattiin vaan sadetta ja hemmetin kovia tuulia.
Yö vietettiin Unbukta flelstue campingissä. Oli aika rumpunen  paikka.Tässä vaiheessa oli tullut myös esille ettei auto ota sähköä tolpasta eikä invertteri toimi.
Kun aamulla vaan satoi päätettiin lähteä takaisin Ruotsiin.Siellä paistoi aurinko ja mittari näytti +19astetta.Hiukan alkoi fiilarit nousta ja päätettiin muuttaa suunnitelmat kotimaan matkailuksi.Yhdeksi yöksi jäätiin vielä sveamamman hoiviin ja yövyttiin Moskosel camping alueella.Siellä saatiin jatkojohto lainaksi ja alkoi sähkötkin pelittämään.
Näin saatiin selvyys vikaan,eli ostamaan uutta jatkojohto.

Aamulla aamiainen nassuun ja kohti kotimaata

Piti oikein tehdä iloinen aamiaisleipä,ettei koko reissu ole alavireinen.

Niin Ruotsin kuin Suomenkin puolella suurin osa paikoista on kiinni kun ollaan yli syyskuun puolenvälin.Sai hakemalla hakea leirintäaluetta joka olisi auki.Soitin varmuudeksi www.lapinlomamokit.fi.Olimme siellä kaksi vuotta sitten ja söimme parhaimmat ranskalaiset mitä on tullut syötyä.He oli vielä viime yön auki mutta ravintola oli jo talviteloilla.Onneksi oltiin ostettu kaupasta salaattia ja otettiin turskafileita pakkasesta.

Me ihastuttiin turskaa Strasbourgissa missä me sitä useasti grillattiin.
Aamiaisen jälkeen auton nokka kohti Sodankylään.
Nyt vasta nähtiin ensimmäiset porot tällä reissulla Kittilässä jossa myös tuli jokunen lumihiutale taivaalta alas.
Kun päästiin Sodankylään ehdittiin kauppaan ostamaan autoon uusi jatkojohto.
Lämpötila on laskenut noin 5 asteeseen  ja esim tällä hetkellä  sataa vettä.
Sodankylästä löytyi avoinna oleva camping-alue Nilimella.Täällä on yli kymmenen autoa.esim naapurissa on ranskalainen pariskunta ihanan koiran kanssa joka käy mua välillä suukottamassa kun olen ulkona röökillä.
Tänään laitetaan elämä risaiseksi ja mennään Piitsi pubiin syömään.
Ja jottei viime päivät olisi ollut pelkkää auringonpaistetta ja hyvää mieltä,iski munhun pienimuotoinen flunssa.
Mää olen uhannut;kun tää kirottu reissu on saatu finaaliin,en lähde enää koskaan mihinkään